Bytomskie Przedsiębiorstwo Komunalne Sp. z o.o. wydało oficjalny komunikat dotyczący stanu wody pitnej w Bytomiu.

KOMUNIKAT

W związku z występowaniem - od piątku 1 czerwca 2012 r. - w Bytomiu, w dzielnicach Rozbark (osiedle Arki Bożka, rejon ulicy Tuwima i ulicy Chorzowskiej) oraz Śródmieście (rejon ulicy Witczaka i alei Legionów) mętnej wody, Bytomskie Przedsiębiorstwo Komunalne Sp. z o.o. informuje, że sytuacja ustabilizowała się, a zmętnienie wody ustąpiło.

Woda spełnia wymagania Rozporządzenia Ministra Zdrowia z 29.03.2007 r. (DZ. U Nr 61 poz. 417 z póź. zm.), a to oznacza, że nadaje się do spożycia. Wykazały to badania Górnośląskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów S.A. z siedzibą w Katowicach.

Zabrudzenie wody nastąpiło w wyniku zmiany kierunku zasilania przez dostawcę wody, czyli Górnośląskie Przedsiębiorstwo Wodociągów S.A. w Katowicach, od którego Bytomskie Przedsiębiorstwo Komunalne kupuje wodę. Stąd zmiana barwy i zmętnienie wody.

Zmętnienie wody nie jest ani wynikiem awarii, ani prac prowadzonych na sieci Bytomskiego Przedsiębiorstwa Komunalnego. Za zmętnienie odpowiada Górnośląskie Przedsiębiorstwo Wodociągów S.A. z siedzibą w Katowicach, od którego BPK kupuje wodę.

W razie pytań prosimy o kontakt z dyspozytorem Górnośląskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów S.A. w Katowicach, które odpowiada za mętną wodę w bytomskich kranach, pod numerem telefonu: (32) 603-86-01.

Na wszelkie pytania odpowiedzą także dyspozytorzy Bytomskiego Przedsiębiorstwa Komunalnego Sp. z o.o. pod numerami telefonów: (32) 39-67-174 lub bezpłatnym telefonem 994.

KOMENTARZE