W najbliższy poniedziałek rozpocznie się likwidacja kolejnego wiaduktu w mieście - na ul. Chorzowskiej w rejonie ul. Ratowników. Prace nie spowodują utrudnień w ruchu drogowym. Rozbiórka wiaduktu ma potrwać do października 2012 r., a koszt robót wyniesie 642.000 zł.

- Dawniej był to wiadukt nad linią kolejową. Linia została zlikwidowana w latach 90. XX wieku, dlatego nie ma potrzeby utrzymywania w tym miejscu wiaduktu, zwłaszcza że niezbędny remont byłby droższy niż rozbiórka – wyjaśnia Mariusz Pol z wydziału dróg i mostów urzędu miasta. Istniejąca konstrukcja wiaduktu zostanie podsadzona, a w miejscu rowów odwadniających zlikwidowanego torowiska kolejowego wykonany zostanie przepust.

Zły stan niepotrzebnych już rudzkich wiaduktów sprawił, że ich likwidacja zajmuje ważne miejsce wśród tegorocznych wydatków drogowych. 3 lipca rozpoczęła się rozbiórka wiaduktu w pobliżu Urzędu Skarbowego przy ul. Kokotek. W ramach przebudowy odcinka ul. 1 Maja od ul. Klary do ul. Szyb Walenty w sierpniu rozpocznie się również likwidacja wiaduktu. Natomiast wiadukt na ul. Katowickiej w rejonie ul. Siekiela rozbierze KWK Halemba-Wirek. W tegorocznym budżecie miasta zabezpieczono także środki na dokumentację rozbiórek kolejnych obiektów, które zaplanowano na 2013 rok. Chodzi o wiadukt na ul. Tunkla w rejonie ul. Pordzika oraz most na ul. Tunkla w rejonie ul. Przemysłowej. – Wszystkie one nie spełniają obecnie swoich pierwotnych funkcji, dlatego ich remont nie byłby uzasadniony – podkreśla Mariusz Pol.

Pieniądze na inwestycje drogowe oraz bieżące utrzymanie dróg to znacząca pozycja w liczącym ponad 558 mln zł budżecie Rudy Śląskiej na ten rok. Wydział dróg i mostów dysponuje w tym roku kwotą 71,4 mln zł, z czego 15,6 mln zł pochodzi ze środków unijnych. Najważniejsze przedsięwzięcie to budowa trasy N-S, która docelowo ma połączyć Drogową Trasę Średnicową z autostradą A4. Tylko na realizację tego zadania miasto wyda w tym roku ponad 18 mln złotych. Oprócz trasy N-S miasto zamierza przebudować dwie ważne arterie: ul. 1 Maja (od ulicy Klary do ul. Szyb Walenty) oraz ul. Kokota (od ul. Gęsiej do granicy miasta z Zabrzem).

Źródło: www.rudaslaska.pl

KOMENTARZE