Od 1 września Bytomskie Przedsiębiorstwo Komunalne informuje mieszkańców o przerwach w dostawie wody lub awariach wodociągowych za pomocą SMS-ów. Aby otrzymać taką informację, trzeba zalogować się do systemu, wysyłając SMS pod numer: 664 071 064.
W treści należy wpisać: ulicę lub plac i numer domu (bez polskich znaków). Przykład: strzelcow bytomskich 23. Co ważne, jeżeli ktoś mieszka przy placu, w treści SMS-a należy dodać słowo „plac”. W przypadku braku tego słowa, system przyjmie, że wskazany adres dotyczy ulicy. Przykład: plac sikorskiego 20. Otrzymywanie informacji nie wiąże się z opłatami. Jedyny koszt, który ponosi klient BPK przy rejestracji do systemu, to jednorazowa opłata za wysłanie SMS-a. Informacje przesyłane przez BPK będą dotyczyły: przerw w dostawie wody i awarii wodociągowych na tych ulicach, które zgłosi klient BPK, planowanych prac na sieci wodociągowej BPK, z którymi będą wiązały się przerwy w dostawie wody, awarii wodociągowych, których planowany czas usunięcia może przekroczyć 8 godzin, przerw w dostawie wody niezależnych od BPK, o których spółka zostanie wcześniej powiadomiona, innych zdarzeń powodujących przerwy w dostawie wody lub mających wpływ na jej parametry fizyko-chemiczne. Jeżeli przerwa w dostawie będzie długa, mieszkańcy zostaną powiadomieni, gdzie znajdują się punkty dostępu do czystej wody. Warto podkreślić, że na jeden numer można otrzymywać informacje dotyczące różnych adresów. Każdy adres należy zgłosić poprzez wysłanie odrębnego SMS-a. W każdej chwili można zrezygnować z otrzymywania SMS-owych powiadomień o przerwach w dostawie wody. Żeby wyrejestrować swój numer należy wysłać SMS pod numer: 664 071 064 o treści zawierającej: ulicę i numer domu oraz dopisać informację: rezygnuję z powiadamiania. Dodatkowe informacje o usłudze można uzyskać pod numerem telefonu: 32 396 70 67 wew. 200.