58 tysięcy przesyłek muszą na początku roku dostarczyć do mieszkańców osoby zatrudnione w Urzędzie Miejskim na stanowiskach gońców. W pierwszym kwartale mija termin płatności podatku od nieruchomości.
W ubiegłym roku doręczono 55 tysięcy decyzji podatkowych z tego tytułu, niemniej z roku na rok liczba podatników wzrasta i w bieżącym roku wydamy ok. 58 tysięcy decyzji – mówi Maria Bałamut, naczelnik Wydziału Podatków i Opłat Lokalnych UM.
Termin płatności mija 15 marca Robimy wszystko, by dostarczyć decyzje podatkowe przed tym terminem. To dla całej Kancelarii Urzędu najtrudniejszy okres – podkreśla Joanna Szczawińska, kierownik Kancelarii Urzędu Miejskiego.
Doręczyciele podejmują dwie próby dostarczenia korespondencji (jedną w godzinach porannych, a drugą po południu). W przypadku nie zastania adresata podczas drugiej próby doręczenia korespondencji, zostawiają awizo. Adresat ma 14 dni na odbiór pisma z depozytu.
Korespondencję dotyczącą wymiaru podatków odbiera się w Kancelarii Urzędu przy ul. Smolenia 35. W tym samym budynku znajduje się również Wydział Podatków i Opłat Lokalnych wysyłający decyzje podatkowe, a także kasa, w której są o wiele mniejsze kolejki niż przed kasami w Urzędzie Miejskim przy ul. Parkowej. Warto przypomnieć, że opłaty z tytułu podatków bez dodatkowych kosztów można uiścić także we wszystkich placówkach Poczty Polskiej oraz w banku. przy ul. Katowickiej w Bytomiu – dodaje Maria Bałamut.
Zdarza się, że decyzje podatkowe trafiają do adresata po 15 marca. Wówczas termin płatności podatku wynosi 14 dni od dnia doręczenia decyzji – podsumowuje Maria Bałamut.
Przypomnijmy, termin płatności I raty podatku od środków transportowych za 2016 r. przypada 15 lutego, natomiast do 31 marca należy uregulować opłaty z tytułu wieczystego użytkowania gruntów Gminy i Skarbu Państwa za rok 2016.