Po zakończeniu trzymiesięcznego okresu testowego, aplikacja mobilna Kolei Śląskich wchodzi w następny etap rozwoju. Od 1 kwietnia pasażerowie mogą korzystać z 10-proc. zniżki na zakup biletów dostępnej tylko w Kaeśce, a dzięki ostatniej aktualizacji opłacić podróż za pośrednictwem Google Pay i Apple Pay oraz wybrać minimalny czas na przesiadkę.

Aplikacja Kaeśka jest dostępna bezpłatnie na urządzenia z systemami Android oraz iOS. – Tylko od stycznia do marca aplikację pobrało ponad 47 tys. podróżnych, którzy za jej pośrednictwem kupili niemal 150 tys. biletów. W Kaeśce założono także 32 tys. kont – wylicza Tomasz Niedziela, wiceprezes ds. handlowych Kolei Śląskich i dodaje: – Wierzymy, że wprowadzenie nowych funkcji i udogodnień zachęci do korzystania z Kaeśki nowych użytkowników.

Jedną z najważniejszych nowości w Kaeśce jest możliwość płacenia za bilety przy użyciu dobrze znanych systemów płatności mobilnych Apple Pay i Google Pay.

– To rozwiązanie, na które czekało wielu użytkowników. Aby potwierdzić płatność za bilet, wystarczy jedno kliknięcie i zatwierdzenie – kodem, odciskiem palca czy przy pomocy funkcji rozpoznawania twarzy. Dzięki temu zakupy w aplikacji są teraz jeszcze szybsze i wygodniejsze – podkreśla Bartłomiej Wnuk, rzecznik prasowy Kolei Śląskich.

Kolejną nowością, którą zyskali pasażerowie wraz z aktualizacją Kaeśki, jest możliwość ustawienia minimalnego czasu na przesiadkę w przypadku połączeń, które tego wymagają.

– Zależy nam, aby pasażerowie mieli realny wpływ na to, jak podróżują. Ustawienie minimalnego czasu przesiadki to funkcja, której brakowało – teraz odpowiadamy na te potrzeby. Po aktualizacji pasażerowie mają do wyboru trzy opcje: minimalną – 5 minut, standardową – 8 minut i dłuższą – 20 minut – informuje Bartłomiej Wnuk.

Ważnym elementem rozwoju Kaeśki jest aktywność pasażerów, którzy dzielą się spostrzeżeniami na temat jej funkcjonowania. Na tej podstawie wprowadzono wiele istotnych usprawnień – od poprawy wyglądu głównego ekranu, przez uporządkowanie list ulg po możliwość anulowania ścieżki zakupu biletu i szybki powrót do głównego ekranu.

– To także dzięki cennym uwagom pasażerów Kolejom Śląskim udało się stworzyć aplikację, która cieszy się coraz większą popularnością – mówi Bartłomiej Wnuk

To nie koniec korzyści dla pasażerów korzystających z aplikacji Kolei Śląskich. Od 1 kwietnia przy zakupie biletu w aplikacji, pasażerowie korzystają z 10-proc. zniżki w ramach oferty „Podróż z rabatem”.

– Zniżka nalicza się automatycznie przy zakupie biletu w aplikacji. Promocją są objęte bilety na pojedyncze przejazdy, bilety miesięczne oraz bilety z ofert specjalnych. Zniżka nie obejmuje z kolei biletu rocznego oraz biletów w ramach Taryfy Max Bilet, Taryfy Krakowskiej oraz Biletu Zakopiańskiego – wyjaśnia Tomasz Niedziela, dodając, że rabat łączy się ze wszystkimi ulgami ustawowymi, m.in. dla studentów, uczniów oraz posiadaczy Karty Dużej Rodziny.

Szczegóły oferty „Podróż z rabatem” można znaleźć na stronie internetowej www.kolejeslaskie.pl w zakładce „Dla Podróżnych”.

KOMENTARZE