Chleb „Rudzianin” – to nowy pomysł Rudy Śląskiej na promocję miasta. W wybranych piekarniach można już zakupić pieczywo, wypiekane według specjalnej receptury, opracowanej na potrzeby kampanii.
Pierwszy ogólnopolski „debiut” wypieki z Rudy Śląskiej – rudzkie precle – miały podczas tegorocznego finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. – Mam nadzieję, że pieczywo z logo miasta – charakterystyczną rudzką „R-ką” – na stałe zagości na naszych stołach. Rudzianie będą mogli też się nim zajadać podczas miejskich imprez – podkreśla wiceprezydent Rudy Śląskiej Michał Pierończyk.
Od 2005 roku Ruda Śląska ma swój firmowy znak – logo popularnie zwane „erką”. Umieszczana na materiałach promocyjnych, plakatach, czy banerach jest swoistym identyfikatorem miasta. - Logo wpisuje się we wszystkie działania promocyjne, które są prowadzone przez miasto – mówi Renata Młynarczuk, naczelnik Wydziału komunikacji Społecznej i Promocji Miasta.
Nowy „Rudzianin” to chleb pszenno-żytni na naturalnym zakwasie z dodatkiem słonecznika, łamanego żyta i słodu żytniego. Produkt nie zawiera żadnych konserwantów.