Określenie strategicznych celów dla Rudy Śląskiej do 2030 roku – to główne zadanie rozpoczętych dzisiaj konsultacji nad nową strategią rozwoju Rudy Śląskiej. - W warsztatach biorą udział przedstawiciele wielu firm, przedsiębiorstw, środowisk, tak by spektrum opinii było jak najszersze. Nie brakuje jednak również mieszkańców Rudy Śląskiej – wyjaśnił na konferencji prasowej Michał Pierończyk, zastępca prezydenta Miasta Ruda Śląska.
Uczestnicy łącznie na warsztatach spędzą 18 godzin, w ciągu trzech wrześniowych dni. Pracują w trzech grupach: ds. społecznych, ds. zasobów i potencjałów miasta oraz ds. gospodarczych i promocji miasta. Za zadanie mają określić główne problemy, jak i słabe oraz mocne strony miasta.
Cała strategia "rodzi się" w kilku etapach. Decyzja o jej powstaniu zapadła w ubiegłym roku. W pracach uczestnikom warsztatów mają pomóc przeprowadzone w czerwcu badania ankietowe i diagnoza społeczno-gospodarcza Rudy Śląskiej. - 12 listopada poznamy ostateczny dokument – powiedział Jacek Dębczyński, prezes firmy ResPublic wspierającej miasto w tworzeniu strategii.
Z projektem następnie zapozna się prezydent Grażyna Dziedzic, a później dokument zostanie przedstawiony do akceptacji Radzie Miasta. Wcześniej, bo w październiku zostaną przeprowadzone konsultacje społeczne. - To będzie consensus całej społeczności Rudy Śląskiej – dodał Dębczyński.