Na terenie sieci Elsat coraz częściej pojawiają się osoby, które podają nieprawdziwe informacje nt. działalności firm Elsat i Sileman, próbując w ten sposób nieuczciwie przekonać do zmiany operatora. W świetle tych działań pragniemy wyjaśnić jak działamy, a przede wszystkim, ostrzec przed podpisywaniem niekorzystnych umów, na które mogą narazić Państwa nieuczciwe osoby odwiedzające Państwa dom.

Niżej zamieszczamy najczęściej zadawane przez naszych klientów pytania i odpowiedzi na nie. Jednocześnie chcemy podziękować za zgłaszanie nam takich incydentów i za zaufanie, jakim darzą nas Państwo niezmiennie od ponad 20 lat.


Kim są osoby odwiedzające abonentów sieci Elsat i podające nieprawdziwe informacje?
Są to akwizytorzy oferujący telewizję lub Internet innych firm niż Elsat i Sileman.
 
W jakim celu akwizytorzy tych firm działają na terenie sieci Elsat?
Osoby te, pod różnymi pretekstami, np. modernizacji sieci, zaprzestania świadczenia usług z powodu wykupu przez inną firmę, całkowitego zakończenia działalności itp., chcą sprzedawać swoje usługi i w ten sposób zdobyć nowych klientów.
 
Jak działają?
Odwiedzają klientów Elsatu w ich domach, próbują nimi manipulować udzielając nieprawdziwych informacji dotyczących firm Elsat i Sileman. Efektem tych działań miałaby być konieczność podpisania dodatkowej umowy z nowym operatorem. To tylko jeden z przykładów. Nasi abonenci słyszeli również o nagłej konieczności montażu anten lub o zniknięciu niektórych kanałów telewizyjnych w przypadku niepodpisania umowy z nieuczciwym akwizytorem.
 
Przytoczmy relację Pani Haliny (62 l.) z Rudy Śląskiej – Wirku:
„Do drzwi zadzwonił młody pan. Wyglądał na studenta. Okazał się bardzo pomocny i sympatyczny. Od razu poinformował mnie, że jest z firmy X, która przejęła Elsat i, że abym mogła dalej oglądać telewizję, muszę podpisać umowę z nowym operatorem i że oni z Elsatem wszystko mają załatwione. Odwiedzają mnie wnuki, nie chciałam, by nie mogli już u mnie oglądać swoich ulubionych bajek. Nie miałam akurat w tym pokoju okularów do czytania, a nie mogłam akwizytora zostawiać samego ani na chwilę. Mimo, że nie potrafiłam doczytać „gwiazdek” i innych dopisków, podpisałam umowę. Po południu poprosiłam córkę o dokładne jej przeczytanie. Okazało się, że warunki na umowie są inne, niż te, o których mówił sympatyczny sprzedawca. Dodatkowo, nieświadomie zgodziłam się na zrezygnowanie z 10-dniowego terminu na odstąpienie od umowy. Boję się, że teraz będę musiała opłacać dwa abonamenty, na co mnie nie stać” – mówi Pani Halina.
 To nie jedyny przypadek, oszukanych klientów jest więcej, a nieuczciwi akwizytorzy mają różne metody.
 
Do czego może doprowadzić podpisanie umowy z nieuczciwym akwizytorem?
Pośpiech może wiele kosztować. W efekcie działań nieuczciwego sprzedawcy nieświadomy klient myśli, że podpisując z tą osobą umowę uzyska oszczędności. Nic bardziej mylnego, nieuczciwi akwizytorzy doprowadzają do podpisania umów na warunkach często sprzecznych z tymi, o których informują klienta odwiedzając jego dom. Co więcej, w przypadku większości takich umów klient zrzeka się, przysługującego ustawowo, 10-dniowego terminu do rezygnacji z umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa, czyli w domu klienta.

Co się dzieje, jeżeli mam telewizję w Elsacie, a oprócz tego podpiszę umowę z innym operatorem?
Prosimy pamiętać, że jeśli zawarli Państwo z nami umowę na określony czas, to w przypadku jej wcześniejszego rozwiązania zmuszeni jesteśmy poprosić o zwrot ulg, które w związku ze zobowiązaniem promocyjnym zostały Państwu udzielone.
Zanim podpiszą Państwo umowę z innym operatorem, do czego mają Państwo prawo, prosimy zorientować się w BOK do kiedy trwa Państwa umowa z Elsatem. Taka informacja z pewnością pomoże podjąć decyzję oraz zapobiegnie sytuacji, kiedy otrzymają Państwo 2 odrębne faktury za usługę telewizji.

Co mam zrobić, w przypadku gdy podpisałem już niekorzystną dla mnie umowę?
Przede wszystkim, warto zachować kopię podpisanej umowy, a także kopie wszelkich dołączonych do niej dokumentów. Z nimi należy udać się do biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów, który pomaga w rozwiązaniu takiej umowy oraz egzekwowaniu innych praw klientów.

Jak się ustrzec przed podpisaniem niekorzystnej umowy?    
Zanim otworzą Państwo drzwi dobrze jest:
1.    Zidentyfikować odwiedzającą osobę. Brak zaufania jest tu całkiem na miejscu. Warto poprosić o okazanie identyfikatora służbowego, a także o telefoniczne potwierdzenie tożsamości przedstawiciela w BOK Elsatu i Silemana: 32 789 60 20.
2.    Zapytać przedstawiciela jaką firmę reprezentuje. Jeśli nie są Państwo pewni co do jego toższamości, można poprosić, aby przyszedł w późniejszym terminie.
3.    Jeżeli otrzymali Państwo już jakiekolwiek dokumenty (umowa, wniosek, upoważnienie itp.) przed ich podpisaniem warto skonsultować się z najbliższymi.
4.    Jeśli nie mają Państwo pewności co do osoby, która Państwa odwiedza, proszę dzwonić na policję - 997.
 
Czy pracownicy Elsatu i Silemana odwiedzają swoich klientów w ich domach?
TAK. Nasi przedstawiciele, z myślą o Państwa wygodzie, odwiedzają Państwa również w domu. Obecnie tylko jeden przedstawiciel upoważniony jest do podpisywania umów w imieniu naszych firm, jest to:
 
Andrzej Pinkiewicz 519-637-480
 
Pan Andrzej ma przy sobie identyfikator i wizytówki. Posiada również druki umów in blanco z danymi firm Elsat i Sileman.
 
Jeżeli masz jakiekolwiek pytania lub wątpliwości dotyczące naszej działalności zapraszamy do kontaktu mailowego: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub telefonicznego. Potwierdzisz informacje o tożsamości pracowników firmy oraz o aktualnej ofercie.
 
źródło: elsat.pl

KOMENTARZE