Wprowadzenie nowego systemu informatycznego (w związku z nowelizacją ustawy o dowodach osobistych, ewidencji ludności i prawa o aktach stanu cywilnego), spowodowało utrudnienia w załatwieniu formalności w urzędzie.
Właściciel nowego systemu – Ministerstwo Spraw Wewnętrznych nadal dokonuje jego modyfikacji i wprowadza na bieżąco zmiany, co powoduje spowolnienie funkcjonalności Systemu Rejestrów Państwowych. Utrudnienia te – niezależne od Urzędu Miejskiego w Bytomiu - powodują znaczne wydłużenie czasu załatwienia sprawy w Wydziale Spraw Obywatelskich z zakresu spraw meldunkowych bądź związanych z odbiorem dowodu osobistego czy też ze złożeniem wniosku o wydanie nowego dokumentu.
Wydział Spraw Obywatelskich jest w stałym kontakcie z MSW i podejmuje kroki mające na celu poprawę działania zintegrowanego systemu i zminimalizowanie niedogodności. Mamy nadzieję, iż działania te w najbliższych dniach przyniosą pozytywne efekty, co już wkrótce przełoży się na znaczne skrócenie czasu realizacji wniosków składanych w Wydziale Spraw Obywatelskich – mówi Anna Tomiło, Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich.
Przypomnijmy, że po zmianach prawnych, sprawy z zakresu nowych ustaw zaczął obsługiwać ogólnopolski system informatyczny wdrożony przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych. Stworzono System Rejestrów Państwowych, który połączył m.in. rejestry PESEL, dowodów osobistych i aktów stanu cywilnego.
Do wchodzących zmian pracownicy Wydziału Spraw Obywatelskiego Urzędu Miejskiego w Bytomiu przygotowani zostali zarówno merytorycznie, jak i organizacyjnie. Każdy z urzędników pozytywnie zdał egzamin z obsługi nowego systemu informatycznego i otrzymał certyfikat kompetencji wystawiony przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych.
źródło: bytom.pl