PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na przebudowę linii Śląsk – porty (nr 131) na odcinku Chorzów Batory – Bytom – Nakło Śląskie. W ramach inwestycji w Radzionkowie m.in. przebudowane będą wiadukty nad ulicami Kużaja oraz Zejera, powstanie przejście pod torami w rejonie ulicy Anieli Krzywoń. Przebudowane zostaną perony na miejscowej stacji, a także na przystanku Radzionków-Rojca.

Umowa przewiduje również likwidację przejazdu kolejowego w ciagu ul. św. Wojciecha, jednak w tej kwestii do porozumienia muszą dojść Zarząd Dróg Powiatowych w Tarnowskich Górach oraz PKP PLK.

- Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A między Chorzowem a Nakłem Śląskim zwiększa dostępność do podróży koleją w województwie śląskim, ale jest też istotna dla rozwoju ważnej trasy towarowej. Kolej staje się coraz sprawniejszym, najbardziej przyjaznym dla środowiska środkiem transportu. Budujemy kolej bezpieczną, komfortową i coraz bardziej punktualną – powiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

- Modernizacja linii kolejowej nr 131 będzie milowym krokiem do nowoczesnej i przyjaznej kolei w województwie śląskim. Prace, które obejmą m.in. wymianę sieci trakcyjnej, budowę i przebudowę peronów, pozwolą osiągnąć większe prędkości pociągów, przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa. Transport szynowy stanie się bardziej przystępny również dla osób niepełnosprawnych. Inwestycja znacząco poprawi stan infrastruktury w regionie, a co za tym idzie - jakości życia jego mieszkańców – powiedział Robert Magdziarz, wicewojewoda śląski.

Modernizacja jest ważna dla poprawy przewozów towarowych w stronę Tarnowskich Gór, Lublińca i Kluczborka, Inowrocławia, Bydgoszczy oraz Gdańska i Gdyni. Zwiększą się możliwości przyjaznego środowisku transportu kolejowego. Zostanie wymienione 80 km torów i sieci trakcyjnej. Będą nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym, co sprawi, że zwiększy się przepustowość linii – będzie mogło sprawnie kursować więcej pociągów. Lokalne Centrum Sterowania w Bytomiu, wyposażone w nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym.

KOMENTARZE